07 Mayıs 2012

Dedem'e Mektup.

Sevgili dedem,
Aramızdan ayrılışından neredeyse 5 sene geçti. Sana anlatacağım çok güzel şeyler var.
Rüyamda gördüm seni. Nezaman seni hayal etmem gerekse kocaman bir bahçede anneannemle düşündüğüm için rüyamda da öyleydin. Sana bir sürü şey anlatıyordum. Neredeyse nefesim tükeniyordu. Tek derdim hepimizden haberler verebilmekti. Çünkü sanki çoook uzunca bir zaman sonra çoook uzak bir ülkeden gelmiş gibiydin. Hal böyle olunca dedeme bir mektup yazayımda hepimizden haberler vereyim dedim.

Beni biliyorsun bir çılgınlık yapıp İstanbul'a taşındım. Çalışıp duruyorum. Keyfim yerinde sayılır. Ah şu özlemek olmasa... Başka derdim yok.Uçaktan hala çok korkuyorum. Hatırlarsan ilk uçağa binişimde çok korkup seni aramış dua etmeni istemiştim. Şimdi telefonla seni arayıp böyle birşey istemek...

Mehmet'le evimizde hır gür geçinip gidiyoruz. Mehmet'i bilirsin dert babasıdır ve her daim Karadeniz'de gemileri batıktır. O da çok çalışıyor. İşini çok seviyor. Tek derdi yeni işlerinin ona büyük büyük paralar kazandırması. Sen olsan seni arar "dede bugün bana çok dua et çok önemli toplantım var" derdi.

Geçen hafta Gülsima da da ilk kez evimize geldi. Harika bir hafta geçirdik. Gülsima chp liderinin peşinde bir muhabir haline geldi. Ülkede görmediği yer kalmadı neredeyse. Bizden dönerken ayakkabılarının olduğu çantasını kaybetmiş. Ama merak etme bulundu:)

Teyzem sık sık yanıma geliyor. İstanbul'un keyfini çıkarıyoruz. Artık burda bilmediği yol, gitmediği yer kalmadı. Dükkanın işlerinin çoğunu burada hallediyor.  Herzamanki gibi elinde kocaman ağır torbalarla İstanbul'un  sokaklarında bir oraya bir buraya koşuyor. Buraya geldiğinde Mehmet'le onu geri göndermemek için elimizden geleni yapıyoruz.

Yeni alınan kırmızı seramik narlar ve semazenler dükkana hoş bir hava katmış. Ben de henüz görmedim ama bu haftasonu gittiğimde uğramayı düşünüyorum. Bazen o kadar özlüyorum ki oraya geldiğimde seni görebilmeyi..

Yalnız bir kötü haber eve yine hırsız girdi. Ama bu sefer birşey alamamış. Fakat eve girmiş olması  bizi yeterince üzüp, korkutmaya yetti.

Annem Dükkanda çılgın müşterilerine büyük bir sabırla davranmaya devam ediyor. Annemin elindeki yüzükleri kapışan çılgın müşterilere annem bile bazen sakin davranamıyor. Benim buraya taşınmamla birlikte annemin İstanbul aşkıyla koşup koşup gelmesinden hiç şikayetçi değiliz..

Dayım da artık annemlerle birlikte dükkanda. Harika zevkiyle bilezikler ve kolyeler diziyor.Müşterilerin çılgınlıklarına anlam vermeye çalışıyor. Dayımın dükkanda olması annem ve teyzem açısından çok iyi oldu.
Dayım dükkanda olduğu için ikisi birlikte buraya bile geldiler! Dayım da bir defa yanımıza geldi. O da İstanbul'un tadını çıkardı:) Bizim buraya taşınmamız belki de çok iyi oldu...

Hikmet Yengem de çok iyi. Artık yanında Nunu var. Ona yardımcı oluyor. Biliyorsun Nunu Mürvet Anne varken gelmişti. Biz Nunu'yu çok seviyoruz. Sen olsan sen de çok sever Türkçe'yi düzgün konuşamayışına çok gülerdin:)

Merve'ye gelince kendisi hergün binbir maceraya imza atıyor. Sen ne çok gülerdin Merve'nin anlattıklarına. Şimdi sana anlatacağı milyonlarca komik anısı var. Master a başladı. Önümüzdeki yıl bitirmek üzere.
Merve'yle ilgili bir haber daha var ki. onu kulağına fısıldayacağım.

Babam aynı. Kulağında kulaklığı deliler gibi müzik dinliyor. Bu ara internetin başından kaldıramıyoruz. Tahmin edersin ki beni buraya yollarken çok zorlandı. Bana küstü.:) Şimdi o da beni özlemek dışında artık bu duruma alıştı.

Sen şimi trt 4 ü de merak edersin..trt 4 yerini trt müziğe bıraktı dedeciğim. Kaldıkları yerden devam ediyorlar.

Galatasaray'a gelince.. Hiç sorma. Dün akşam tıpkı sen gibi sinirlenip uyudum. Takımın eski tadı yok.
Birlikte gördüğümüz zamanlar en güzel zamanlarıymış. Ne çok sevindik ne çok gol diye birbirimize sevinçle sarıldık...

Ben seni çok özledim dede.
Hepimiz seni çok özledik.

4 yorum:

caloroso dedi ki...

birlikte unutulmaz anılar yaşadığımız dedelerimiz olduğu için çok şanslıyız.
mükemmel bir yazı olmuş...

ayytun dedi ki...

Bu kadar güzel,bu kadar içten,bu kdar özlemle yazılabilir.Nurlar içinde yatsın dedeciğin..

acemi blogger dedi ki...

Dedeniz nurlar içinde yatsın, çok hoş bir yazı olmuş. Ben dedelerimi görmedi ama onun yerine Rabbim çok hoş babaanne ve anneanne nasip etti. ikisini de özlüyorum.

comet dedi ki...

bu yazıyı sıklıkla okuyor, her defasında ağlıyorum. toprağı çook çok bol olsun