15 Eylül 2009

sana dünyanın en güzel limonatasının tarifini veriyorum.

şimdi bu tarif şeker kız fatoş'a(anneme)ait.4 tane limonu al.kabuklarını rendele.sularını sık.dök rendelediğin kabukların üstüne sularını.sıktığın yarım limon kabuklarından birini çöpe atma!koy şekerim onu da kabın içine.koy ki limonun aroması iyice geçsin.içine bi kaç tane taze nane yaprağı koy bence,ferah olsun.sonra hepsinin üstüne 1 su bardağı şekeri boca et.sen şimdi bunu eğer sabahtan yaptıysan,acele etme akşama kadar beklet derim ben.yok benim acelem var limonatam geldi dersen.en az 2 saat beklet derim ozaman.bekletirken üstüne bi kapak kapat ki limonatan ziyan olmasın, içine sinek kaçmasın.mutfağa gidip geldikçe karıştır.şeker iyice erisin.akşam mı oldu?al eline bi sürahi,koy üstüne bi süzgeç,süz şekerim bu karışımı.iyice bastır kaşıkla.sen kaşıkla bastırdıkça bi sürü su çıksın.süzdün bitti mi?içine suyunu koy.suyun nekadar olacağını bana sorma.ben bilemem çok şekerli mi seversin,az şekerli mi seversin?birden boşaltma suyu.önce kararınca koy,bi tadına bak.baktın ki sana çok şekerli geldi,ozaman biraz daha su koy.evinizde bizim gibi bi şeker kızınız varsa.ben suyunu bol tut derim.benim gibi asitli içecek nedir bilmeyen bi tipsen,bu tarifi 2 günde 1 yaparsın.çünkü hemencecik bitiverir.afiyet bal şeker olsun.hoşkal.

Hiç yorum yok: