27 Eylül 2009

23.

benim adım Bahar.1987 yılında ankara'da doğmuşum.tam da bugüne denk gelmiş.simsiyah,kıvırcık saçlı,4kg400gr-54cm kadar kocaman bir bebekmişim.annemin varisleri bana hamileyken oluşmuş.dayım beni ilk gördüğünde erkek sanmış.eve getirdikleri ilk gece merve masanın altına saklanmış,bense açlıktan bütün gece ağlamışım..ilk "merve" demişim.4 ay bana isim koymamışlar.betül mü olsun eylül mü olsun derken adım bahar olmuş.
büyürken saçlarımın o siyahlığı gitmiş sarılaşmış...ilk arkadaşlarım tatlı kuzenlerim büş ve reco olmuş.çok eğlenmişiz.türlü muzurluklar yapıp karnımız ağrıyana kadar gülmüşüz.dedemiz kaburgalarımızı saymış:)kucağına oturup otobüsçülük oynamışız.4 yaşımdayken evde uçan bir sineği öldürüp dayıma "sineğin anasını belledim dayı" deyip herkesi şaşkına çevirmişim.uzunca bir müddet cami de ezan okuyan herkesi allah zannetmişim.televizyona çıkan diyanet işleri başkanını da.şimdi çok sevdiğim denizden korkmuşum,plajda denize arkamı dönüp otururmuşum.denize birlikte girmeyi tek kabul ettiğim insan da yüzme bilmeyen teyzem olmuş.babaannemin soğan rendelerken zorlandığını görünce evden robotu getirip bununla yapmasını söylemişim.bi gün hasta olmuşum,doktora gitmişiz doktor bu çocuğun burnu kırık demiş.bi gün babam ayağımın üstünden yanlışlıkla arabayla geçmiş.
6 yaşıma geldiğimde hiç gitmek istemediğim bir ana okulum vardı.hergün ağlayarak gittim.ana okulumdan da,bize 7şer 7şer,5er 5er saymayı öğreten öğretmenimden de nefret ediyordum.onun yüzünden hayatımın hiçbir döneminde matematik yapamadım.sonra ilkokul başladı.onu da sevmedim.ilkokula gitmeye merve'yle başladım.o 5.sınıftaydı.serviste kustum,boya kalemlerimi evde unuttuğum için ağladım,yüzmeye gitmek istemediğim için ağladım onu çıldırttım!.annemler merve'nin anadolu lisesi sınavlarına girmesi için çabalarken benim okumaya başladığımı keşfedip şaşırdılar.annem merve'yi ders çalıştırırken ben mutfak masalarında uyudum:).bir gün anneme hediye aldım.ama parasını da annemden aldım.ilkokulda çıkarma işleminde komşudan almayı birtürlü beceremedim.öğretmenimi çıldırttım.ilkokul öğretmenim bana türkçeyi öğretti.ama ben ondan matematiği öğrenemedim.ilkokuldaki resim öğretmenimi çok sevdim.ağaçların etrafına kocaman çemberler çizip içlerini boyamayı ondan öğrendim..sonra ingilizce öğretmenimi çok sevdim.ingilizce derslerini çok sevdim.sonra ingilizce öğretmenimle,resim öğretmenimin hatrına gittiğim okulum birden kapandı.okul değiştirmek zorunda kaldım.canım sıkıldı.
sonra anneannemi tanımaya başlarken o hasta oldu.birden sustu.biz beraberce ona baktık güzel güzel.cumartesi günlerimiz sabah 8 de dedemlere giderek başladı.sessizce girerdik eve.çünkü hepsi uyuyor olurdu.sonra beraberce kahvaltı ederdik.dedem teyzemin "Nolursun bi çay iç" ısrarlarına aldırış etmeden hemen işe giderdi.ozamanlar şimdi o günleri çok özleyeceğimi bilseydim,o anları içime daha çok çekerdim.sonra anneannem gitti.anlayamadım.ilk defa biri gitmişti hayatımdan.çözemedim.farkına varamadım.tek gördüğüm dedemin o gittikten sonra çok üzüldüğüydü.
10 yaşında bigün evde tek başımayken ben çiğ börek yapıcam dedim.yaptım.reçel yapıcam dedim yaptım.yemek yapmayı sevmeye başladım.mutfakla tanıştım.5 yaşında kek yapan teyzeme çektiğim her halimden belliydi:))
ortaokulu öyle böyle bitirdim.anadolu lisesi sınavlarına falan hazırlanmadım.baktım ki çizmeyi,biçmeyi kesmeyi,fotoğrafı seviyorum.ben grafik tasarımcı olucam dedim.annem tamam dedi.beni resim kursuna gönderdi.babam mırın kırın etti.güzel sanatlar lisesine hazırlandım.kazanamadım.herhangi bir liseye gittim.lise 1 de kimyam"0"geldi.fizik öğretmenim yazımı beğendi bana 3 verdi.beden öğretmenimin zorlamasıyla 19 mayıs'ta folklorcü oldum.içimden küfrettim.nefret ettim o kostümlerden.o gün televizyon hep beni çekmişti,çünkü suratı asık bir folklörcüydüm.bugün tüm yöreleri oynayabiliyorum o kadın yüzünden!lisede en yakın arkadaşımla tanıştım.o beni inek yaptı ben onu deli.sonra okuldaki diğer kızlarla küstükleri için 2 kişiye acıyıp onları da aramıza aldık:))lisede dişlerimin çok çirkin olduğuna karar verdim.büş’le birbirimizi gaza getirdik.tel taktık.çok acıdı dişlerim.çorba bile içemedim.ama sonra bi baktım,dişler inci olmuş,bu benim hayatımda aldığım en doğru karardı dedim.dershaneye de gittim.iki tane birbirinden güzel arkadaş edindim.bu arada çok güzel yazlar geçirdim bi balkonda.esin engin'in tangolarını dinledim,tanju okanlar dinledim,sezen aksular,selami şahinler,emel sayınlar,ziya taşkentler dinledim..repertuarımı geliştirdim.dedemiz de vardı ozaman.zaten güzel olan onun olmasıydı.ondan hikayeler dinledim.çok sevdiğim şehir istanbul'u ilk ondan dinledim belki de.sonra o yazlar da geçip gitti..kışları onunla trt4 'te devam ettik müzik serüvenimize.maçlar seyrettik.kızınca çat diye televizyonu kapadık.yan yana değilsek gol atınca ilk onu aradık.
sonra resim kurslarına gittim.hiç test çözmedim.çözdüm tabi ama millet haftada bi kitap bitirirken ben 3-5 testi anca bitirdim.çok çalışmadım.ama çok stres yaptım.o dönem 49 kilo oldum.şimdi 60 kiloyu buldum.sınava başvururken babam grafik tasarıma değil,içmimarlık sınavına gir dedi.zor ikna ettim.ön elemeyi geçtiğimi sabahın 11 inde internetten tesadüf eseri öğrendim.fakat adayların saat 9.30 da salonda olmaları gerekiyordu.ağlayarak merve'nin odasına koştum.onu uykudan uyandırdım.ne olduğunu anlamadığı için o da ağlamaya başladı.sonra bütün ablalığını gösterip okulu aradı benim kahramanım oldu.sonra kazandım.okula gittim.bi çok konuşulanı anlamadım.sanatsal terimler,derin düşünmeler,drama dersleri...bana göre değil mi acaba dedim bi an.sonra bi baktım tam bana göre.okulu çok sevdim.şikayet ettim ama sevdim.1.sınıftayken Müge'yle bizim evde bi proje yapmaya başladık.Photoshop bilmediğimizi farkettik.o gece projeyi yapamamaktan midemiz bulandı.Müge uykusunda karetta karettalardan bahsetti.sonra 4. sınıfta biz yine müge'yle bizim evde proje yaparken artık herşeyi bildiğimizin farkına varamadık.sivilcelerim geçmek bilmedi.bi ilaç içtim bütün sivilcelerim geçti.o da hayatımda aldığım en doğru 2. Karar oldu.
Çok sonra dedem hasta oldu.çok hasta oldu.biz yine beraberce ona güzelce baktık.iyileşmesi için dualar ettik.bazen dualarım kabul olmadığı için dua etmeyi bıraktım.o hastanede acı çektikçe ben bu hastane başıma yıkılsın dedim.koca bir yazı onunla geçirdik.bi gün elimi tut gitme dedi.tuttum elini gitmedim.bi gün vedalaştık.o gitti.ben çok sevdiğim birini kaybetmiş oldum.biz onu kaybetmiş olduk.onun gidişini çok iyi farkettim.farkedince büyüdüğümü de farkettim.daha fazla büyümek istemedim.
Sonra çok zor bi karar verdim.ben İstanbul’da staj yapıcam dedim.staj yerim son güne kadar belli olmadı.babamdan Merve izini kaptı.ben istanbul’a gittim.hayatımın en güzel yazını geçirdim.o da hayatımda aldığım en doğru 3.karar oldu.istanbul’ dayken blog yazdım.iyi oldu.annemler ordan takip ettiler.o da 4. Karar oldu.yazmayı çok sevdim.
ben üniversitede çok eğlendim.çok güldüm.okulda geç saatlere kadar çalışmanın keyfine vardım.kızlar grubunun bir parçası oldum.yedik,içtik,son gün gelince proje yaptık..juriye çıktık,işimizi savunduk.işlerimize laf ettik,beğenmedik.mezuniyet günü çok heycanlandım.ilk mezuniyet törenim diye.okula gittim.3.sün dediler.inanmadım.şaşırdım..benimle birlikte inanamayanlar da çok oldu:)kep törenimi çok sevdim.o gün hiç bitmesin istedim.
Şimdiler de tek istediğim bir iş.o da olucak biliyorum.sabırla bekliyorum.
lafın kısası.ben 23’ün içine girdim.babaannem sen de yaşlandın ama göstermiyorsun dedi.ben 23’e gelene kadar bi sürü şey yaşadım.46’ya geldiğimde kimbilir neler yaşamış olacağım.ama değişmeyecek tek bir şey var.ailem.ben onların içine doğdum.ben onların içine doğduğum için şanslı bahar oldum.onları kendim seçseydim bu kadar seçemezdim.ben 23’ü çok sevdim.24’ü de seveceğim.doğumgünlerimde yaşadığım heyecanı daha çok sevdim.hediyelere boğulmayı her şeyden daha çok sevdim.

8 yorum:

jelatin dedi ki...

Hadi bakalım mutlu yıllar! Bakalım yeni yaşın sana ne gibi sürprizler hazırladı.. :)

Adsız dedi ki...

sen 23 değilsin.. 22 yaşın daha bugün bitiyor.. matematik zaafın yine depreşmiş.. BABAN...

earwen dedi ki...

bahricimmm iyi ki doğmuşsunn da ne güzel bi bahar olmuşsun:))iyi ki mervenin kardeşi olmuşsun da biz de seni tanımışız!! ay bayıldım kendini anlatışına..ben kendimi anlatmaya 1 satırlık bile laf bulamam:)doğumgünün kutlu olsunn en gzel günler senin olsun! bir de hemen bi işin olsunn:))öpüyorumm

cometa dedi ki...

bahri sen 23 olursan ben 27 oluruuum!
allah korusuN:)
didem seni daha çok sewio.
oysa beni de sewsin isterdiM:)
iyi ki varsın sütlacım!
bir de artık 3 kardeş, beş kuzen olduuK:))))

BahaR dedi ki...

jelatin;yeni yaşım sürprizlere ilk dakikadan itibaren başladı emin olabilirsin:)
baba;seni de çıldırtırdım matematik çalışırken..bak hala değişen bir şey yok:)
dido;çok teşekkür ederim:)dün mervenin kardeşi olduğum için beni sevmiyordun!hahaha!
merve;yalnız henüz adını koymadık.bu çok önemli lütfen biraz isim düşün...

Allegra'nde dedi ki...

mutlu yıllarrr bahar'cımm.
iyi ki doğdun da dünya bir tatlı daha kazandı ;)
öperimmmm!

BahaR dedi ki...

aiiy çok teşekkür ederiimm!ben de çok öperiimm.

basak dedi ki...

dün bütün gün anlatmaya çalıştım 22olduğunu ama 23'de ısrar ediyor kemal amca :)

bu arada bir an önce 3. kardeşinizi görmek istiyorum. adını koyun ben altını kapıp geleceğim :))