16 Kasım 2008

Yazıyı bulan Sümerler.

Kendime Issız Adam'ın müziklerini dinlemeyi yasaklıyorum.Alper'le Ada napıyorlar acaba diye düşünmekten içime fenalık geldi.Bu kadar da kaptırırlır bi filme canım.Bırak allahaşkına.Deli miyim neyim?Bu konu kapansın.

Dün projem için Anadolu Medeniyetleri Müzesine Mervemle tarihsel bir yolculuğa çıktık.Müzeye girmeden birer tane "Müze Kart" sahibi olduk.Bundan böyle İstanbul'da çok pahalı gelipte girmediğim müzelere "bedava bed bed!!" diyerekten girebileceğim için sevinçten uçuyorum.Anadolu Uygarlıklarından olan Sümerleri aramaktan bir hal oldum müzede.Sonunda bir bilene sormaya karar verdim.Öncelikli olarak güvenlik görevlisiyle Merve'nin diyaloğunu anlatmak istiyorum:)

Merve:Pardon Sümerler hangi tarafta yer alıyor?

Adam:Burda Sümerleri bulamazsınız.Onlar Osmanlı döneminden.

M:Yok biz yazıyı bulan Sümerleri arıyoruz.

A.haaaa onlar mıııığğ?Siz en iyisi nöbetçi arkeologlarımıza sorun.

Nöbetçi Arkeolog hanımefendi bana gayet yavaş ve sakin bir şekilde ve biraz da aşağlayarak."Onu burda bulamazsınız.Sümerleri İstanbul Arkeoloji müzesinde bulabilirsiniz burası bir imparatorluk." dedi.

Ozaman onu çabuk buraya getiiiiiiir!!!!diye bağırmak geldi içimden.Yarama bastı resmen,zaten İstanbul'a gidemediğim için kafayı yiyorum.Onu İstanbul Arkeoloji müzes..bıdı bıdı bıdı.

Neyse Tarihi yolculuğumuzun sonunda tabi ki Merve'nin her ortamda olduğu gibi fotoğraf çekilme arzusu depreşti.Kafası vazolara yaslanmış bir Merve,bereket tanrısının yanında "kafa Merve "şeklinde versiyonları olan bir dizi fotoğrafımız oldu.Kafasını vazoya yaslamış fotoğraf çekilirken yanımızdan geçenler için "Neyseki turistlerdi" deyip aldırış etmezken,aslında onların Türk olduğunu bilmiyordu:))
Fotoğrafı müzenin bahçesinde çektim.Okadar güzeldi ki renkler.Bence kış iyice gelmeden gidin oraya.

Dönüşte de Ulus'ta keşfedilmesi gereken iki tane çantacı keşfettik:)

Biz dün çok eğlendik:)

Gidin Müze Kart çıkarın pek faydalı,hoş,kaliteli,fiyakalı bişi!

Hiç yorum yok: